Nie ste si istí, ako začať s Instagram Guides, tzv. sprievodcami? Nechajte sa inšpirovať týmito príkladmi, ktoré Vám dodajú poriadnu dávku inšpirácie.
1. Vytvorte sprievodcu s tipmi na darčekmi
Instagram Guides predstavujú jednoduchý spôsob, ako vymeniť zoznam produktov za prehľadných darčekových sprievodcov ku Vianociam, Dňu matiek, Svätého Valentína a rôznym iným sviatkom.
Inšpiráciou ako ich vytvoriť môže pre Vás byť napríklad sprievodca kozmetiky Lip Bar zameraný na cenovo dostupné darčeky ku Vianociam.
2. Zhromažďujte príspevky podľa témy
Väčšina podnikov na Instagrame ponúka rôzne produkty a služby. Ak medzi nich patríte aj vy, zorganizujte ich vo svojom účte pomocou sprievodcov, ktorí zoskupia jednotlivé súvisiace príspevky.
Napríklad účet Hot For Food zverejňuje vegánske jedlá, minútky, dezerty a mnoho iného. Tí, ktorí hľadajú výlučne nápady na dezerty, ich však nájdu prehľadne usporiadané v sprievodcovi: Just Dessert Stuff.
3. Vytvorte sumár najlepších príspevkov
Odprezentujte svoje bestsellery, najobľúbenejšie príspevky alebo najlepšie recepty.
Ak organizujete súťaž, ktorá žiada účastníkov, aby hlasovali napr. za ich najobľúbejšie produkty, zverejnite ich tiež vo formáte sprievodcu. Príkladom ako na to môže pre Vás byť sprievodca vytvorený účtom NBA.
4. Zdieľajte príbeh značky
Vytvorte na svojom Instagrame si sprievodcu, ktorý všetkým novým followerom predstaví Váš podnik a jeho hodnoty.
Inšpirovať sa môžete sprievodcom francúzskej návrhárky šperkov Louise Damas, ktorá v ňom podrobne popisuje históriu spoločnosti, v krátkosti informuje o jej zakladateľovi, jedinečných kúskoch a svojom prístupe.
5. Podeľte sa o dôležité míľniky
Sprievodcov je možné použiť aj na výnimočných míľnikov.
Príkladom pri ich vytváraní Vám môže byť sprievodca hlavného predstaviteľa Instagramu Adama Mosseriho, ktorí je jeho „poďakovaním“ za narodeniny aplikácie Instagram.
6. Poskytnite podrobný návod
Zostavte návod prostredníctvom príspevkov zhrnutých do jednoduchého sprievodcu, ktorý vysvetlí celý postup krok po kroku. Využitie nájde najmä v tzv. DIY tutoriáloch („urob si sám“).
Ako príklad môže poslúžiť návod od samotného Instagramu, v ktorom je zhrnutý postup založenia obchodu na tejto sociálnej sieti.
7. Predstavte ostatných z Vašej komunity
Vytvorte sprievodcu, ktorý upriami pozornosť na významných členov Vašej instagramovej komunity.
Napríklad vydavateľstvo detských knižiek The Secret Mountain prostredníctvom sprievodcu propaguje nezávislé kníhkupectvá, ktoré majú tituly ich vydavateľstva skladom, vďaka čomu ich sledovatelia vedia, kde si jednotlivé tituly môžu zakúpiť.
8. Spolupracujte s influencermi, celebritami
Sprievodcovia otvárajú značkám nový spôsob spolupráce s influencermi, ambasádormi či celebritami.
Spoločnosť Everlane napríklad najala herca Tommyho Dorfmana, herečku Oliviu Sui a modelku Lenyu Bloom, s ktorými pripravila sprievodcov s tipmi na darčeky s ich produktmi. Vďaka tomu zasiahla širšie publikum a ich produkty sa ľahšie dostali k potenciálnym zákazníkom.
9. Zdieľajte cestovného sprievodcu
Nie je prekvapením, že práve cestovný ruch je oblasťou, ktorá začala Instagram Guides využívať vo svojej komunikácii častejšie ako tie ostatné.
Výbornou inšpiráciou v tejto oblasti Vám môže byť instagramový účet Tourism Australia, ktorý ponúka viacerých cestovných sprievodcov pre rôzne oblasti Austrálie.
A čo je najkrajšie na sprievodcoch?
To, že nemusíte pri nich nutne vytvárať úplne nový obsah. Najjednoduchší spôsob, ako s nimi začať, je pozrieť sa na to, čo ste už na Instagrame zverejnili a začať zoskupovať svoj obsah do kategórií, o ktorých si myslíte, že sa budú vašim sledovateľom páčiť.
Ak nechcete, aby Vám unikla nejaká zaujímavosť zo sveta marketingu, nezabudnite sledovať náš blog aj naďalej. Čoskoro sa Vám ohlásime s ďalšími článkami.