Využite svoj bezplatný Firemný profil na Googli (predtým Google moja firma) na maximum a zvýšte tak viditeľnosť, návštevnosť a získajte nových zákazníkov.
Čo keby sme vám povedali, že medzi vami a výkonným marketingovým nástrojom Google stoja iba 3 minúty času? Reč je o službe Firemný profil na Googli. Je zadarmo, ľahko sa nastavuje a môže na váš web alebo predajne priviesť reálnu návštevnosť z Vyhľadávania Google a Máp Google.
Poďme spolu nastaviť váš Firemný profil na Googli (ako sa teraz služba nazýva) za menej ako 3 minúty (áno, stopovali sme to) a plne ho optimalizovať za 5 minút. Dozviete sa tiež, ako udržiavať svoj profil aktualizovaný a kde ho zaradiť do svojej marketingovej stratégie. Poďme na to!
Čo je Firemný profil na Googli?
Firemný profil na Googli je bezplatný marketingový nástroj poskytovaný spoločnosťou Google. Vlastníkom firiem umožňuje spravovať, ako sa zobrazujú v online nástrojoch, ako sú Vyhľadávanie Google a Mapy Google.
Keď si nastavíte firemný profil na Googli, fotky a ďalšie podrobnosti o vašej firme vrátane miesta, služieb a produktov, následne budú používané po celom Googli, čím sa zvýši vaša viditeľnosť pre potenciálnych zákazníkov v online vyhľadávaní.
Väčšina firiem má nárok na firemný profil Google. Patria sem aj tie, ktoré nemajú fyzickú adresu, napr. firmy, ktoré predávajú produkty prostredníctvom webovej stránky.
3 najdôležitejšie výhody firemného profilu na Googli
1. Buďte viditeľný vo vyhľadávaní a v mapách Google
Pri zostavovaní výsledkov vyhľadávania pre konkrétny vyhľadávací dopyt založený na polohe (napr. „obchod s bicyklami Trnava“) používa Google informácie z firemného profilu na Googli (adresu, telefónne čísla, popisy a pod.), aby rozhodol, ktoré firmy najlepšie zodpovedajú zámeru hľadajúceho. Najlepšie zhody sa zobrazia na horných pozíciách na stránke s výsledkami vyhľadávania. To isté platí pre zobrazenie miestnych firiem vo vyhľadávaní v Mapách Google:
2. Spravujte svoje online obchodné informácie
Informácie vo svojom firemnom profile na Googli môžete kedykoľvek aktualizovať. To znamená, že vždy máte pod kontrolou to, ako sa vaše otváracie hodiny, kontaktné údaje a rôzne ďalšie atribúty zobrazujú v online prostredí, čo pomáha potenciálnym zákazníkom mať o vás najaktuálnejšie informácie a kontaktovať vás prostredníctvom najnovších kontaktných údajov.
Okrem toho, že Firemný profil Google slúži ako centrálne úložisko informácií pre vyhľadávače a Mapy Google, môžete svoj firemný profil na Googli použiť aj ako svojráznu nástenku. Môžete vytvoriť príspevok na zdieľanie kľúčových obchodných informácií, ako sú neočakávané zatvorenia alebo dočasné zmeny otváracích hodín, prípadne poskytnúť podrobnosti o ponúkaných produktoch či službách. Príspevky sú súčasťou vášho profilu a sú viditeľné pre každého, kto vás vyhľadá vo Vyhľadávaní alebo v Mapách Google.
3. Budujte dôveru s recenziami na Googli
Recenzie sú kľúčovým prvkom budovania dôvery a dôveryhodnosti v online prostredí. Aj keď sa ľudia prehliadajúci internet nepreklikajú k obsahu recenzií, hodnotenie 1 až 5 hviezdičkami, ktoré je viditeľné pod každým výsledkom vyhľadávania podniku, ovplyvňuje ich pravdepodobnosť, že si vás overia. Obávate sa, že nedokážete udržať iba pozitívne 5-hviezdičkové recenzie? Netrápte sa tým. Google považuje zmes pozitívnych a negatívnych recenzií za autentickejšiu a dôveryhodnejšiu a vďaka tomu vás lepšie hodnotí.
Ako sa zaregistrovať v službe Moja firma na Googli
Krok 1: Prihláste sa do firemného profilu na Googli
Na používanie firemného profilu Google potrebujete účet Google. Ak ste tak ešte neurobili, vytvorte si ho. Odporúčam na nastavenie nepoužívať svoj osobný účet Google, pretože možno budete chcieť neskôr poskytnúť ostatným prístup k vášmu firemnému profilu na Googli a je lepšie to urobiť zo špeciálneho pracovného účtu (nikto nemusí vidieť vaše osobné maily a upozornenia napríklad z osobného Facebooku :D).
Krok 2: Pridajte informácie o svojej firme
Po prihlásení vás Firemný profil na Googli požiada o názov vašej firmy. Zadajte jeden a kliknite na Pokračovať.
Krok 3: Vyberte typ svojej firmy
Do účtu Firemný profil na Googli sa môžete zaregistrovať ak predávate tovar alebo službu priamo zákazníkom online, máte fyzickú adresu alebo poskytujete službu svojim zákazníkom osobne. Môžete vybrať všetky možnosti, ktoré sa vás týkajú.
Po dokončení kliknite na tlačidlo Ďalej.
Krok 4: Zadajte svoju polohu a/alebo geografické zacielenie
Ak podnikáte len online, Google vás požiada o váš web.
V prípade online aj offline firiem budete musieť zadať krajinu, v ktorej ste zaregistrovaní. Môže to byť aj krajina, kde sídlite.
Ak máte fyzickú pobočku, zadáte ju namiesto toho (s možnosťou pridať adresu URL vášho webu a ďalšie informácie neskôr). Kvôli presnosti vás môžu požiadať aj o umiestnenie značky miesta na mape. Ak vaša firma nemá miesto, ktoré môžu zákazníci navštíviť, ale ponúka personalizované služby alebo objednávky, môžete uviesť vami obsluhované oblasti. Potom kliknite na tlačidlo Ďalej.
Ak ste nezadali fyzickú adresu, Google vás požiada, aby ste zadali región, v ktorom sídlite. Vyberte si z rozbaľovacej ponuky a kliknite na Ďalej.
Krok 5: Pridajte kontaktné informácie
Krok 6: Overte svoju firmu
Potom si môžete vybrať, či chcete dostať overovací kód e-mailom, alebo využiť zaujímavejšiu možnosť nahrať krátke video, ktoré vám ukáže, ako pracujete vo vašej firme a v podstate dokážete, že firmu skutočne máte. Nie som si však istá, prečo by si to niekto vybral namiesto jednoduchého e-mailového kódu. 🙂
To, že vaša firma bude overená vám umožní verejne odpovedať na recenzie zákazníkov, používať funkcie správ a mnoho iných funkcií.
Krok 7: Optimalizujte svoj Firemný profil na Googli
Teraz môžete pridať všetky ďalšie podrobnosti, ktoré z vášho profilu vyťažia maximum. Všetky sú nepovinné, ale ak sa vás týkajú, určite ich vyplňte. Pridať do vášho profilu môžete nasledovné:
- otváracie hodiny,
- chat, kde vám používatelia môžu poslať správu priamo z vyhľadávania Google,
- popis vašej firmy,
- fotografie.
Spôsobov ako môžete optimalizovať váš Firemný profil na Googli je viacero. V ďalšom článku na našom webe sa budeme venovať všetkému ostatnému, čím by ste sa pri optimalizácii vášho účtu na Googli mali zaoberať. Pre viac tipov nás tiež sledujte na našom Facebooku a Instagrame.