Ako získať followerov na instagrame v roku 2020

Instagram je bez pochýb najnavštevovanejšou sociálnou sieťou dnešných dní. Tento rok počet mesačne aktívnych používateľov na tejto sieti prekročil magickú hranicu 1 miliardy. Celkový počet denne aktívnych používateľov siaha až k číslu 500 miliónov a každým dňom neustále pribúdajú ďalší a ďalší, ktorí sa snažia z priestoru na tejto platforme ukrojiť ten svoj kúsok. Získať dosah a nových followerov je preto stále ťažšie. A to nielen z dôvodu zvyšujúcej sa konkurencie, ale môže za to i inteligentný algoritmus, ktorý táto sociálna sieť používa. Ako teda dosiahnuť väčšiu viditeľnosť vášho instagramového profilu a získať nových followerov bez nutnosti použitia platenej reklamy? Nad týmito otázkami som sa zamýšľala aj ja a v priebehu posledných dvoch mesiacov som sa na ne snažila nájsť odpoveď. Preto som sa rozhodla otestovať viacero tipov a trikov a zhrnula som tie, ktoré fungovali na mojom osobnom profile. Napriek tomu verím, že budú užitočné nielen pre nadšencov tejto sociálnej siete, ale aj pre tých z vás, ktorí spravujete účty svojim klientom. Jednotlivé tipy som zhrnula do nasledovných 10 krokov:
  1. Bez kvalitného obsahu to nepôjde
Gro úspechu je obsah, ktorý na tejto platforme predstavujú najmä fotografie, ale aj videá. Klamala by som vám, ak by som tvrdila, že neostrými, neupravenými, obyčajnými fotkami a videami niekoho na tejto sieti zaujmete. Ľudia sú stále „rozmaznanejší“ a chcú vidieť kvalitný a zaujímavý obsah. V opačnom prípade sa vašou fotkou len prescrollujú a ostanete bez povšimnutia. Fotiť by ste preto mali kvalitným fotoaparátom a snažiť sa nájsť váš osobitý štýl fotografie, ktorého sa budete držať.
  1. Konzistentnosť, konzistentnosť a zasa raz konzistentnosť
Pri obsahu ešte chvíľu zostaneme, pretože pre získanie followerov je dôležitá tiež jeho konzistentnosť. Pod ňou myslím jednotný vizuálny štýl fotiek, ich úpravu prostredníctvom rôznych programov či filtrov. Dôležité je nájsť svoj jedinečný smer, ktorým sa budete pri úprave každej fotky uberať. Vďaka tomu zabezpečíte, že váš feed bude jednotný, ľahko rozpoznateľný a získate ním nového followera.
  1. Buďte aktívni
Ako sa hovorí: „Bez práce nie sú koláče.“ Tento výrok platí aj na Instagrame. Kvalitný a konzistentný obsah nestačí. Dôležité je komunikovať s vaším publikom pravidelne, najlepšie na dennej báze a to nielen prostredníctvom klasických postov, ale aj prostredníctvom príbehov. Nesmiete zabúdať ani na lajkovanie, komentovanie fotografií iných používateľov. Nebojte sa reagovať na príbehy iných ľudí, pochváliť outfit, poďakovať za tip na výlet. Táto vaša aktivita sa vám vráti prostredníctvom lajkov či nových followerov na vašom účte.
  1. Sharing is caring…
S aktivitou súvisí aj prezdieľavanie obsahu iných používateľov. Tým však nemyslím vykrádanie ich profilov a fotiek. Myslím tým takú jednoduchú vec, ktorou je prezdieľanie niečej tvorby, zaujímavého tipu a to najmä prostredníctvom príbehov. Nebojte sa pochváliť iných ľudí a označiť ich vo vašich príspevkoch. Je vysoká pravdepodobnosť, že osoba, ktorú označíte, váš príbeh prezdieľa do svojej Instastory. Vďaka tomu váš profil môže objaviť zasa niekto nový.
  1. Spolu se to táhne líp
Ďalšie prirovnanie, ktoré neplatí len v osobnej sfére, ale aj na instagrame. Nájdite si kamaráta, ktorého bavia podobné veci ako vás, má podobné záujmy a publikum. Ak je to napríklad cestovanie, choďte spolu na výlety, odfotografujte sa navzájom a na záver nezabudnite na bod vyššie „sharing is caring“. V prípade firiem sú týmito „kamarátmi“ v istom zmysle influenceri, ktorí majú podobnú cieľovú skupinu ako daná firma.
  1. Hashtagy
Bez nich to nepôjde. Dôležité však je aby neboli príliš všeobecné, mainstreamové a nerelevantné. Mali by ste ich výberu venovať dostatočný čas a spraviť si taký malý research, ktorý vám pomôže nájsť tie, ktoré budú fungovať na vašu oblasť pôsobenia. Odporúčam zamerať sa najmä na menej používané hashtagy, vďaka ktorým sa dostanete medzi výber najpopulárnejších postov k danému hashtagu.
  1. Nezabudnite vyplniť všetky údaje
Pred uverejnením každého príspevku sa presvedčite, že máte vyplnené všetky údaje ako lokalita, hashtagy, popis a označenia iných osôb, produktov či značiek. Z vlastnej skúsenosti viem, že popisy k daným príspevkom by nemali byť príliš dlhé, ale je dobré ak sú osobnejšie. Označenie lokality má význam z toho dôvodu, že veľa ľudí si danú lokalitu pozerá pred jej návštevou práve prostredníctvom instagramu, ako inšpiráciu pre tvorbu fotografií.
  1. Alt texty už aj na Instagrame
Pokiaľ máte aspoň minimálne skúseností s oblasťou SEO, tak s pojmom alt-text ste sa už určite stretli. Vyhľadávač nedokáže „prechádzať“ obrázky, ale prečíta atribúty alt. Z toho dôvodu má význam zadávať kľúčové slovo do názvu obrázka a značky alt, aby dokázal vyhľadávač príslušný obrázok na príslušné kľúčové slovo nájsť. Okrem SEO funkcie však tieto alt texty plnia aj ďalšiu funkciu, a to informatívnu. Ak máte slabé pripojenie k internetu a obrázky nemožno načítať, zobrazia sa práve alt texty. Tieto texty pomáhajú algoritmu Instagramu pochopiť, čo je na fotke a umožňujú tiež zobraziť vašu fotku vo vyhľadávači Google. A ako vyplníte alt texty na Instagrame? Ak zdieľate úplne novú fotku, tak ich vyplníte v tzv. pokročilých nastaveniach.
  1. Nepodceňujte štatistiky
Rovnako ako práca iných marketérov, aj práca social media špecialistov, okrem kreatívnej zložky pozostáva aj z tej analytickej. Neustále analyzovanie údajov je dôležité z toho dôvodu, aby sme zistili na aký typ obsahu followeri reagovali najlepšie a aký obsah je pre nich najzaujímavejší. Štatistiky však nájdete vo svojom profile len vtedy, keď budete mať svoj profil prepnutý do tzv. business režimu. Každý instagramový post vám potom ponúka napr. dáta o tom aký mal váš príspevok dosah, koľko ľudí vďaka nemu navštívilo váš profil, koľko ľudí sa neskôr prekliklo na váš web a pod. Podstatné je tiež zistiť kto sú vaši followeri (demografické prehľady) a kedy sú najviac aktívni, vďaka čomu im budete vedieť servírovať správny obsah v tom správnom čase.
  1. A hlavne sa pri tom zabávajte a buďte sami sebou…
Zábava. O tom by mal byť Instagram. Zdielajte fotografie súvisiace s témami a oblasťami, ktoré sú vám blízke. Nesnažte sa silou mocou kopírovať niekoho iného a hrať sa na niekoho, kým nie ste. Ľudia vás rýchlo „prekuknú“ a celá vaša snaha bude mať opačný efekt. Tak, toto je mojich 10 odporúčaní ako svoj profil na Instagrame zviditeľniť a získať tým nových followerov bez nutnosti použitia platenej reklamy. Pokiaľ sa vám osvedčili nejaké ďalšie taktiky, určite nám dajte vedieť. Ak sa vám článok páčil, nezabudnite ho prezdielať svojim  kamarátom. Followerom lovu zdar.

Zdieľať článok